Canadian life: Nova Scotia through Dutch eyes

Roos went to Zambia

Toch nóg een blog! Wie had dat gedacht? Ik in ieder geval niet.

Ik ben alweer een ruime maand thuis en ben vooral druk geweest met het bekijken en selecteren van de beelden die ik in Zambia heb gemaakt. Ik heb een programma gedownload om die tot een mooie film te kunnen verwerken. Maar dat was een hele klus; ik moest dit programma eerst uitvinden en het resultaat wilde ik wel precies zo hebben als ik het me had bedacht. En dat kost tijd, veel tijd. Het filmpje wat ik heb gemaakt vat 4 maanden samen in minder dan 4 minuten!

Omdat er zoveel tijd in is gaan zitten en ik overal goed over nagedacht heb, ga ik dit project ook even kort toelichten, dat vind ik gewoon leuk:

Het filmpje laat de Safari in Botswana, het White Water Raften en natuurlijk mijn dagen op Linda zien. Ook de Vicoria Falls spelen een grote rol (het is 'maar' vallend water, maar jemig wat is dat mooi) en zelfs de 5 geitjes krijg je te zien!

Het nummer On Shoulders van Chef'Special heb ik eronder gezet omdat ik het album Passing Through in Livingstone veel geluisterd heb. On Shoulders is mijn favoriete nummer van dit album en past voor mij gewoon goed bij (mijn tijd in) Zambia.

https://www.youtube.com/watch?v=xys1E1bTr_Q

Eigenlijk is dit filmpje een verkorte versie van de officiële Zambia film die ik gemaakt heb. Deze duurt 22 minuten en bevat nog veel meer beelden, dus ook close-ups van kinderen op Linda, mijn gastgezin en andere vrijwilligers. Omdat zij er misschien helemaal niet op zitten te wachten om op youtube te staan en door iedereen die toevallig op dit filmpje stuit gezien te worden, heb ik deze beelden er niet in gedaan. Mensen die benieuwd zijn naar dezeofficiële film kunnen natuurlijk altijd komen kijken. Stuur dan gewoon een mail, sms of postduif.

Allerlaatste liefs,

Roos

Reacties

Reacties

Dad

Ha Rozie, prachtig. Je hebt helemaal gelijk dat je mensen niet zomaar, ongevraagd op YouTube zet. Ik ken de hele film en kan iedereen aanraden: KOMT DAT ZIEN! Liefs, proud Dad

paulus soest

Wat heb je veel gezien en gedaan in die paar maanden, Roos!
Geeft een mooie indruk, deze film.

xavier friesen

Hoi Roos, dank je wel voor jouw blogs. ik vind het heel leuk om ze te lezen. 5 muzungu's met vijf geiten. dat is wel bijzonder om te zien. En het is ook best wel even lopen van de stad naar de farm. Ik was zelf ook op de Linda Blind Farm in februari en maart vorig jaar en ook in juli en augustus. ook voor vrijwilligerswerk met travel active. Ik vond het heel erg bijzonder. Wat goed dat jij alle foto's en films al geordend hebt. Daar ben ik nog niet aan toe gekomen.Het zijn er zo veel. Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw video. Ik zou het zo leuk vinden om bewegende beelden terug te zien van de mensen, kinderen en juffen van de Linda Blind Farm. Ik woon in Venray. Ik weet niet waar jij woont. En ik ben 13 jaar dus ik heb ook geen auto of zo. Mijn ouders wel natuurlijk. Mijn moeder is de eerste keer mee gegaan naar Livingstone. de tweede keer is mijn broertje ook meegegaan en mijn vader een paar weken. Als jij het leuk vindt om te mailen: ik vind het heel erg leuk om jouw verhalen over de Linda Blind Farm, de school en de mensen te horen. mijn mailadres is xavier@bouwstenen-zambia.nl. Ik heb ook een website: www.bouwstenen-zambia.nl. dat gaat vooral over de Linda Blind Farm en de school. Vind je het goed om mij jouw film te sturen? dat kan ook met we transfer. groetjes van Xavier Friesen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active